fredag 23 januari 2009

Det är inte fulländningen som gör konsten underbar, det är dess brister

Jag är så glad att vi är så olika! Varje gång jag är på stan, gymmet, jobbet, skolan eller krogen blir jag lite upprymd. Det pirrar lite i magen när jag för mig själv tänker vad fina alla är och vad kul det är att vi finns i alla olika sorter, storlekar och med våra egna små skavanker och fel. Detta får mig att tänka på ett citat från konstvärlden ”Det är inte fulländningen som gör konsten underbar, det är dess brister”. Varför kan inte detta gälla oss människor också… Varför ska vi sträva efter fulländningen och vara som alla andra när det egentligen är våra brister som gör oss underbara. Det är denna tanke som får mig att bli glad när jag tittar omkring och betraktar alla som rör sig i min omgivning. Dessa underbara konstverk vilka jag inte vill se fulländliga utan snarare notera bristerna som gör de alla speciella!


Med detta vill jag uppmana alla att börja uppskatta olikheterna hos sig och hos andra för det är då man börjar inse vad skönhet är.

/Betty B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar